Ludwik za chwilę kończy 60 lat. Stoi za nim polska firma z historią

2024/01/12
CCH 2011 v2
Fot. Marta Karpińska

GRUPA INCO S.A. to jeden z najbardziej znanych polskich producentów chemii gospodarczej, obecny zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym. Spółka jest właścicielem wielu popularnych marek takich jak Ludwik, Lucek, Flesz, Buwi, Florovit czy Azofoska. O historii powstania i wieloletniej działalności firmy, opowiada jej zarząd, Prezes i Dyrektor Generalny - Sławomir Józefiak i Dyrektor ds. Finansów i Kontrolingu - Anna Rybak.

Historia, która procentuje

Firma istnieje już 76 lat, a jej najbardziej rozpoznawalnym produktem jest LUDWIK – płyn do mycia naczyń, który w 2024 roku będzie obchodził swój jubileusz 60-lecia. Jest to pierwszy płyn do mycia naczyń w Polsce, który od pokoleń cieszy się niesłabnącą popularnością i zaufaniem konsumentów. Na przestrzeni wszystkich lat swojej działalności spółka miała wiele przeobrażeń, rozwijała wiele branż, zawsze miała szeroką działalność gospodarczą, a pierwszą z nich była Stołeczna Komunikacja Samochodowa. Wiodącą jednak zawsze była branża chemiczna.

Dzisiaj skupiamy się wokół trzech branż: chemicznej, nawozowej, opakowań. Od wielu lat rozwijamy również branżę farmaceutyczną, której dwa produkty są fenomenem w odniesieniu do światowej konkurencji. W nawiązaniu do wcześniejszych tradycji prowadzimy również działalność w zakresie usług turystycznych i hotelarskich – zaznacza Prezes Sławomir Józefiak.

Od hoteli po osiedla domków jednorodzinnych

GRUPA INCO S.A. łączy w sobie kilka spółek. INCO PROJECT świadczy usługi hotelarskie w nowoczesnych obiektach usytuowanych w różnych częściach Polski. To ośrodki wypoczynkowe w Wiknie na Mazurach, obiekt w Międzywodziu, który dysponuje komfortowymi domkami letniskowymi, położonymi ok. 200 m od jednej z najpiękniejszych i najczystszych polskich plaż, nagradzanej niemal każdego roku tytułem „Błękitnej Flagi”. W samym sercu tętniącego życiem Krakowa znajduje się Aparthotel, zaledwie 120 metrów od Rynku Głównego i 900 metrów od Wawelu. Natomiast w samym centrum Warszawy firma posiada luksusowe apartamenty przy ulicy Wilczej. INCO-DEVELOPMENT oferuje wynajem nowoczesnych lokali handlowo-usługowych, zlokalizowanych w obrębie inwestycji mieszkaniowej w Warszawie przy ul. Obozowej, o łącznej powierzchni 2,9 tys. m2. INCO FARADAYA jest właścicielem nieruchomości w Suszu i Koniecpolu, na terenie którego znajdują się magazyny m.in.: wysokiego składowania. W ramach projektu inwestycyjnego już wkrótce zostanie oddany do użytku hotel premium w samym centrum Wrocławia przy ulicy Kuźniczej. Na ukończeniu jest również plan zagospodarowania przestrzennego pod budowę domów jednorodzinnych przeznaczonych do komercyjnej sprzedaży w okolicy Kampinosu.

100% polskiego kapitału

GRUPA INCO S.A. bazuje na polskim kapitale i polskiej tradycji. Poprzez nieustanne inwestycje we własną infrastrukturę firma utrzymuje wysoką jakość produktów i skutecznie konkuruje ze światowymi koncernami. Zachowując najlepsze tradycje, w trosce o potrzeby i przywiązanie konsumenta do marek, firma dba również o rozwój i wdrażanie innowacji.

Nasze badania pozwalają na wykorzystanie w projektowanych wyrobach chemii gospodarczej innowacyjnych surowców, mających pozytywny wpływ na efektywność procesów czyszczenia, zmywania czy prania. Systematycznie poszerzamy gamę oferowanych przez nas produktów, wypuszczając na rynek nowe lub udoskonalone wyroby, dostosowane do indywidualnych potrzeb naszych klientów. Każdy projektowany przez nas produkt przechodzi szereg testów pod kątem fizykochemicznym oraz testów użytkowych w wyposażonym w nowoczesny sprzęt laboratorium, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaoferować użytkownikowi bezpieczny wyrób, który będzie spełniał jego oczekiwania - mówi Prezes Sławomir Józefiak.

W pięciu zakładach produkcyjnych: Górze Kalwarii, Borowie, Suszu, Koniecpolu i Izabelinie pracują zespoły badań i rozwoju, które opracowują nowe receptury produktów. Badania te prowadzi wykwalifikowana kadra pracownicza, która współpracuje również z podmiotami zewnętrznymi m.in.: instytucjami branżowymi, szkołami wyższymi i instytutami naukowymi oraz zewnętrznymi ośrodkami badawczo-rozwojowymi. Receptury płynów do mycia naczyń, tabletek do zmywarek, płynów do szyb czy płynów uniwersalnych do mycia podłóg i środków do prania są projektowane tak, aby zapewnić najwyższą skuteczność działania.

W ostatnich latach w szczególności rozwijane są produkty bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego, w tym posiadające certyfikaty ekologiczne EU Ecolabel oraz Ecocert. GRUPA INCO tworzy produkty również dla młodego pokolenia, którego przedstawiciele szczególnie cenią sobie rozwiązania proekologiczne. Największą troską otaczana jest więc linia Ludwik Ekologiczny i marka Biostar Cleaning Products. Receptury tych produktów spełniają wysokie kryteria certyfikacji, a ich butelki PET są wyprodukowane w 98% z materiału pochodzącego z recyklingu.

Wprowadziliśmy również w pełni ekologiczną linię produktów Ludwik Ekologiczny o recepturach, które jednocześnie są skuteczne i spełniają wysokie standardy środowiskowe. Z kolei innowacyjne produkty marki Biostar Cleaning Products oparte są na składnikach pochodzenia naturalnego, ze specjalnym czynnikiem bioaktywnym zwierającym naturalne ekstrakty roślinne i probiotyki, dla osiągnięcia najlepszego i przedłużonego efektu czystości. Grupa naszych specjalistów odpowiada na oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Stąd wciąż opracowujemy receptury nowych produktów oferowanych pod markami własnymi naszych klientów – podkreśla Sławomir Józefiak.

W Górze Kalwarii znajduje się największy z zakładów, który posiada obecnie najnowocześniejszą i najbardziej zaawansowaną technologicznie aparaturę zastosowaną na hali, gdzie odbywa się produkcja tabletek do zmywarek automatycznych. Zakład Produkcyjny w Izabelinie położony jest na obrzeżach Puszczy Kampinoskiej, na terenie gminy Izabelin. Jego działalność sprofilowana jest na wytwarzanie produktów leczniczych, których produkcja realizowana jest w oparciu o posiadane zezwolenia. Tutaj powstają formy płynne preparatów na skórę ABE oraz BRODACID, które od lat cieszą się niesłabnącą popularnością, zaufaniem użytkowników i farmaceutów. Bezpieczeństwo ich stosowania potwierdzone jest przez badania dermatologiczne i aplikacyjne. 

Naturalnie w zgodzie z naturą

GRUPA INCO S.A. w swoich procesach produkcyjnych nie dopuszcza do powstania uciążliwych dla środowiska zanieczyszczeń. Firma posiada wdrożone procesy i procedury zapobiegające awariom przemysłowym w celu minimalizacji ryzyka dla środowiska naturalnego. Służy temu m.in. stosowanie automatycznego dozowania surowców płynnych bezpośrednio ze zbiorników magazynowych do mieszalników oraz nowoczesne linie rozlewcze. Instalacje przemysłowe posiadają dodatkowe zabezpieczenia przed niekontrolowanym wyciekiem magazynowanych w nich substancji chemicznych np. baseny buforowe. Firma podejmuje również działania zmierzające do ograniczenia wytwarzania odpadów i maksymalizacji ich ponownego wykorzystania tak, aby ich negatywny wpływ na środowisko naturalne był jak najmniejszy.

Pracownicy z 40-letnim stażem

GRUPĘ INCO S.A. tworzą przede wszystkim ludzie.

Pracownicy przyczyniają się do niezawodności produktów oraz sukcesów naszych marek, dlatego ich dobro, poczucie rozwoju oraz spełnienia zawodowego, a także radość z wykonywanej pracy jest dla nas priorytetem. Istotnymi aspektami w prowadzeniu naszej działalności są: bezpieczeństwo naszych pracowników, minimalizacja negatywnego wpływu na środowisko oraz optymalizacja funkcjonujących procesów. Te aspekty podlegają systematycznej ocenie przez uprawniony personel. Dbałość o pracowników, środowisko naturalne oraz jak najwyższą jakość oferowanych produktów uzupełniają wspierane wartości rodzinne i kultywowanie wieloletnich tradycji - zaznacza Dyrektor Anna Rybak.

Produkty wytwarzane są dzięki zaangażowaniu rodzimych konstruktorów i technologów oraz rękami kompetentnych pracowników. Pracują tutaj całe rodziny, praktycznie wielopokoleniowo. W zeszłym roku firma, w której wielu pracowników może pochwalić się ponad 40-letnim stażem pracy, obchodziła 75-lecie powstania. INCO ma niską fluktuację kadry pracowniczej, ponieważ jej pracownicy często zostają tam na wiele lat owocnej współpracy. Obecnie spółki całej grupy zatrudniają ponad 700 osób.

Zawsze dbaliśmy o relacje z pracownikami, które są istotnym elementem budowania harmonii firmy. Zapewniamy swoim pracownikom szereg benefitów, w tym pakiety medyczne, stały proces szkoleniowy rozwijający kompetencje zawodowe na poszczególnych etapach kariery i wzajemne zaangażowanie. Szczególną rolę pełnią tu menadżerowie wyższego szczebla prowadzący szkolenia wewnętrzne dla swoich podwładnych, przekazując tym samym wiedzę i najlepsze tradycje naszej firmy. Ważne są dla nas kwestie zarówno zawodowe jak i rodzinne naszych pracowników. Mówimy tutaj o wieloletniej tradycji spotkań naszej firmy z całymi rodzinami. Spotkania świąteczne ze względu na dużą liczbę uczestników organizujemy w wymiarze lokalnym – zaznacza Prezes Józefiak.

GRUPA INCO prowadzi politykę otwartych drzwi, chętnie odpowiadając na bieżące potrzeby, na wszystkich szczeblach organizacji.

Firma w pełni i terminowo realizuje wszystkie swoje zobowiązania wobec pracowników, co w kontekście dynamicznie zmieniającego się rynku pracy stanowi o ważnym aspekcie budowania odpowiedzialności społecznej i wzajemnego zaufania. Należności w stosunku do pracowników zawsze były przez nas traktowane priorytetowo, obok ważnych kwestii zakupowych czy inwestycyjnych. W naszych relacjach ze związkami zawodowymi w sposób twórczy prowadziliśmy rozmowy, które zawsze kończyły się wprowadzeniem kolejnych korzyści w kierunku rozwoju całej organizacji – zaznacza Prezes GRUPY INCO.

W spojrzeniu długofalowym, kluczowe w działalności firmy było czerpanie z dobrych tradycji walki o wysoką jakość produktu dzięki wprowadzaniu nowych rozwiązań technologicznych. Przykładem tego są wdrożenia nowych technologii do produkcji tabletek do zmywarek, kapsułek do prania czy granulacji nawozów organicznych, jak również poszerzanie gamy produktów poprzez wdrażanie nowych wersji zapachowych sztandarowego produktu, jakim jest płyn do naczyń LUDWIK. Od tradycyjnej cytryny i mięty poprzez malinę aż po granat z werbeną. Receptury produktów pod kątem surowcowym są tworzone zgodnie z wszystkimi normami i przepisami. Nasze systemy i produkty podlegają systematycznej weryfikacji pod kątem spełniania wymagań norm ISO, standardów GMP, BRC CP i RSPO.

Rekordowe wyniki

Bazując na badaniach Nielsena ten rok jest dla nas zupełnie wyjątkowy. Po problemach rynkowych ubiegłego roku możemy mówić o spektakularnym sukcesie, którego nie obserwowaliśmy od 30 lat. W niektórych kategoriach zaczęliśmy mocno konkurować z rekinami rynku chemicznego - podkreśla Prezes firmy.

Pozycja płynów do naczyń jak i tabletek do zmywarek jest rekordowo wysoka, tak pod względem wolumenu jak i wartości sprzedaży. Produkcja nawozów z surowców naturalnych pod marką FLOROVIT, notuje większy udział w rynku krajowym i zagranicznym. Zastosowanie odpowiednich narzędzi i mechanizmów w obszarach sprzedaży i marketingu pozwala notować wzrosty sprzedaży, mimo działania firmy w niezwykle konkurencyjnym sektorze, z silną obecnością międzynarodowych koncernów dysponujących wysokimi budżetami sprzedażowo-marketingowymi. Dynamicznie rozwijany jest e-commerce ze swoim potencjałem większej sprzedaży produktów premium, w tym z segmentu BIO / EKO.

Posiadamy produkty o doskonałych wartościach jakościowych w dobrej cenie, w porównaniu do największych rynkowych graczy. To jest nasz standard premium: WYSOKA JAKOŚĆ W DOBREJ CENIE! - zaznacza Prezes Sławomir Józefiak.

Dzisiaj wielu klientów nie podejmuje decyzji zakupowej według kategorii cenowej, ale zgodnie z tym co trwałe, co zachowuje niezmiennie swoją wysoką jakość, przy dynamicznie zmieniających się warunkach cenowych.

Analogicznie do tej obserwacji z prawdziwym uznaniem patrzę na pracowników, którzy pomimo doświadczenia wielu lat czasem trudnych przemian gospodarczych i wielu wyzwań w firmie są wciąż z nami związani. Nasze przesłanie to wytwarzanie produktów o wysokiej jakości i odpowiedzialne prowadzenie klienta do podjęcia decyzji o zakupie. To przekonanie, że te produkty są dobre same w sobie, a nie tylko po to, żeby je sprzedać. To zapewnia nam sukces biznesowy - podsumowuje Prezes GRUPY INCO.

Część przychodu firmy stanowi działalność eksportowa od Izraela przez Europę Wschodnią i Kraje Skandynawskie. Od kilku lat firma utrzymuje stałą współpracę z rynkiem egipskim zarówno w zakresie obsługi konsumenta indywidualnego jak i klienta przemysłowego.

 

/Jacek Balcewicz

 

Tekst ukazał się na łamach Gazety Prawnej

 

/ab

Zobacz inne artykuły o podobnej tematyce
Kliknij w dowolny hashtag aby przeczytać więcej

#Grupa INCO S.A. #Ludwik #Sławomir Józefiak #Anna Rybak
© Civitas Christiana 2024. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie: Symbioza.net
Strona może wykorzysywać pliki cookies w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych.
Warunki przechowywania i dostępu do cookies opisaliśmy w Polityce prywatności. Więcej