Z perspektywy kilkunastoletniego stażu nauczania historii, dr Anna Sutowicz przygląda się kwestii nowego przedmiotu historia i teraźniejszość.
Z perspektywy kilkunastoletniego stażu nauczania historii, dr Anna Sutowicz przygląda się kwestii nowego przedmiotu historia i teraźniejszość.
Ks. Jacek Gniadek SVD opowiada o swojej publikacji "Ekonomia Boża i ludzka. Kazania wolnorynkowe". Czy te zapisy sprzed dekady wciąż są aktualne w dzisiejszych czasach? O ekonomii, wolnym rynku w kontekście katolickiej nauki społecznej i rozwoju, nie tylk…
Nowe badanie przeprowadzone przez naukowców z Ohio University wykazało, że osoby niereligijne mają tendencję do ulegania stereotypom i uprzedzeniom wobec chrześcijan, którzy wykonują pracę naukową.
Katolik musi być skuteczny. Jeżeli widzisz, że argumentacja religijna nie działa, że twoje świadectwo jest kontrproduktywne, że zamyka człowieka na jakikolwiek rodzaj dialogu z tobą, to wtedy używasz innych argumentów. Szukasz płaszczyzny dialogu, która p…
Jak w wirtualnej rzeczywistości odnaleźć się ma katolik? Jak, korzystając z sieci, nie złapać się w sieci zła? Jakie szanse, których nie wolno nam – ludziom wierzącym – zaprzepaścić, niesie za sobą tak łatwy dostęp do świata online?
Tomasz Nakielski po raz kolejny, ale pierwszy w nowym roku, wybrał najciekawsze publikacje z dziedziny Katolickiej Nauki Społecznej. Jakie artykuły zwróciły jego uwagę?
Od 2023 roku świadczenie pielęgnacyjne, czyli pieniądze, które państwo oferuje rodzicom lub opiekunom osób z niepełnosprawnościami za rezygnację z pracy zarobkowej, wynosi 2119 zł. Bez możliwości dorabiania w jakiejkolwiek formie czy wymiarze.
Katolicka, czyli ewangeliczna koncepcja małżeństwa daje odpowiedzi na pytanie o to, jak powinno wyglądać małżeństwo, w którym dwie osoby kochają się w sposób mądry, wierny, nieodwołalny i czuły. Ślubowana obecność przy małżonku aż do śmierci w połączeniu …
Disney, Netflix i inni odnotowują spadek wartości rynkowej największy od prawie 50 lat. Jak wynika z doniesień Financial Times, promowanie lewicowego światopoglądu przyniosło korporacjom ponad 500 miliardów dolarów straty.
Czym jest fake news? Dlaczego rozprzestrzenia się w Internecie sześć razy szybciej niż prawdziwa informacja?