– Chcemy pokazać, że Ludwik to już nie tylko tradycja, ale marka rozwojowa – mówi Sławomir Józefiak, prezes Zarządu GRUPY INCO S.A., który w 70-lecie przedsiębiorstwa tłumaczy, jakie wartości w biznesie firma chce pielęgnować i co jest czynnikiem sukcesu polskiego podmiotu, obecnego ze swoimi produktami w 35 krajach.
GRUPA INCO prowadzi bardzo szeroką działalność. W portfolio firmy znajdują się: produkty chemii gospodarczej, nawozy ogrodnicze, kosmetyki, opakowania z tworzyw sztucznych, działalność na rynkach wydawniczym i nieruchomości. Co jest kluczem do utrzymania wszystkich filarów działalności GRUPY INCO S.A. w dobrej kondycji biznesowej?
Na sukces składa się wiele czynników. Na pewno są to zaangażowani ludzie, którzy tworzą Spółkę, i pasja, z jaką podchodzą do wyzwań. To zastosowanie najnowszych technologii przy produkcji wyrobów odpowiadających wymaganiom naszych klientów, to ciągłe wprowadzanie na rynek innowacyjnych produktów i udoskonalanie już istniejących, to komunikacja marketingowa zarówno ze starszym, jak i młodszym pokoleniem.
Czy da się budować markę w głównej mierze na tradycji, czy konieczne jest sięganie po coraz to nowe technologie?
Tradycja pomaga, lecz przy obecnej konkurencji na rynku zdecydowanie nie wystarczy. Kluczem do sukcesu rynkowego jest oferowanie produktów opartych na innowacyjnych technologiach.
Pod koniec bieżącego roku planujemy wprowadzić na rynek samorozpuszczalną kapsułkę, z której otrzymuje się roztwór do zmywania, zawierającą mikroorganizmy probiotyczne. Wspomagają one skuteczność mycia, poprawiając higienę urządzeń. Ten wynalazek był prezentowany na Międzynarodowych Targach poświęconych transferowi technologii i wdrażaniu postępu technicznego „BRUSSELS INNOVA”, które odbyły się w listopadzie ub.r. w Brukseli. Spółka otrzymała za niego srebrny medal.
Jesteśmy również producentem specjalistycznych nawozów dopasowanych do potrzeb pokarmowych różnych gatunków roślin w poszczególnych fazach wzrostu. Jako jedni z pierwszych uruchomiliśmy granulację nawozów metodą ciśnieniową. Jedyni w Polsce produkujemy tą metodą wapno nawozowe. Granule są bardzo odporne na uszkodzenia mechaniczne, umożliwiają rozsiewanie nawozu bez pylenia, a w kontakcie z wodą (rosą) bardzo szybko się rozpadają i wnikają w profil gleby. Nowością jest zastosowanie – jako dodatków funkcjonalnych do nawozów – substancji humusowych, łącznie z pożytecznymi mikroorganizmami. Badania w Instytucie Ogrodnictwa w Skierniewicach dowiodły, że nasze produkty mają doskonałe własności nawozowe oraz biostymulujące. Istotnie wpływają na plon i jego jakość. Zostało to docenione podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Poznańskich, gdzie nasz produkt – Florovit Wapno Mikroflora 3w1, najbardziej innowacyjne wapno na rynku – otrzymał Złoty Medal.
Co wpływa na wyjątkowość i popularność marek GRUPY INCO?
Niewątpliwie najważniejszym czynnikiem mającym znaczący wpływ na sukces GRUPY INCO S.A. jest jakość oferowanych produktów. To właśnie jakość sprawia, że klient wybiera ponownie, a nasze marki są popularne i cenione już od ponad pięćdziesięciu lat. Pokolenia zadowolonych konsumentów utwierdzają nas w przekonaniu, że starania ku ciągłemu ulepszaniu naszych produktów nie idą na marne. Potwierdzeniem jakości są nagrody, które wielokrotnie otrzymujemy. Do takich należy m.in. zdobycie I miejsca w konkursie Przebój FMCG. Na pierwszym etapie dziewięciu jurorów oceniło produkty według ściśle określonych kryteriów: innowacyjność, adekwatność ceny do jakości, opakowanie, dostępność i wsparcie sprzedaży. Na drugim etapie zaś, spośród nominowanych przez jurorów produktów zwycięzców wskazują detaliści – ankietowani przez instytut badawczy. W 2017 r. tę nagrodę zdobyły kapsułki do zmywarek bez fosforanów Ludwik All in One.
Najpopularniejszy w Polsce płyn do mycia naczyń to Ludwik. Czy jest znany także za granicą? W jakich krajach produkty GRUPY INCO zdobyły popularność?
Dzięki jakości wyróżniającej nasze produkty są one cenione i szeroko polecane na całym świecie. Nasze polskie wyroby można znaleźć w Rumunii, Libii, na Litwie, Łotwie, w Estonii, Mołdawii, Azerbejdżanie, Rosji, Kazachstanie, Armenii, na Ukrainie, w USA, Niemczech, Chorwacji, Słowenii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Egipcie, Izraelu, Szwecji, Kanadzie, Finlandii, Albanii, Czechach, na Cyprze, w Algierii, Tadżykistanie, Kurdystanie, Islandii, Bułgarii i na Węgrzech. Za granicą popularnością cieszą się produkty chemii gospodarczej marki Ludwik, ale także nawozy ogrodnicze Florovit i Azofoska.
W jaki sposób firma stara się dotrzeć do młodego pokolenia?
Chociaż popularność płynu do mycia naczyń Ludwik sięga kilku pokoleń wstecz, nasza firma wychodzi naprzeciw oczekiwaniom młodego pokolenia. Produkty są promowane na Facebook’u i w serwisie youtube. pl, tak aby jak najłatwiej i najszybciej docierały do młodszego pokolenia, które większość wolnego czasu spędza obecnie na portalach społecznościowych. Chcemy tym samym pokazać, że Ludwik to już nie tylko tradycja, ale rozwojowa marka, która z łatwością odpowie na potrzeby każdej grupy wiekowej. Ludwik i inne nasze produkty są po prostu dla wszystkich!
Czy GRUPA INCO S.A. angażuje się w pomoc innym?
Oczywiście. Czujemy się zaszczyceni, gdy dzielimy swój sukces z innymi i dlatego wspieramy zarówno organizacje, jak i różnego rodzaju przedsięwzięcia. Pomoc innym to nie tylko część misji i wizji każdej rozwojowej firmy, ale także doskonały wyraz solidarności i budowania wspólnego dobrobytu. Dlatego też na co dzień wspieramy wiele instytucji zajmujących się dobroczynnością i kształtowaniem młodego pokolenia. Nasza pomoc nie zawsze ma charakter wyłącznie finansowy. Bardzo często przekazujemy również własne wyroby. Do organizacji i akcji, które wspieramy regularnie, należą: Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi – Zakład dla Niewidomych w Laskach, Katolicka Szkoła Kontemplacji i Ewangelizacji Młodych DZIECI ŚWIATŁOŚCI w Łodzi, Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej.
Rozmawiał Marcin Kluczyński
pgw/mk