Dla niektórych ten w tym roku bardzo długi "weekend" majowy wciąż trwa. Piotr Sutowicz przewiduje pogodę: "Jak na świętego Prota jest pogoda albo słota, to na świętego Nikodyma jest deszcz albo go nima". O clickbaitach i informacjach wyssanych z palca w nowym odcinku (Za)krótko.
W majówkę to, co szczególnie interesuje Polaków, to prognoza pogody - czy podniesiony wręcz do narodowej świętości grill się odbędzie, czy też nie. Nowy felieton z serii "(Za)krótko" nie o tym jednak traktuje. Temat majówkowej pogody posłużył za punkt wyjścia do tematu istotnego.
Pogoda jest dobrym przykładem na to, jak działa clickbait - coś co media zamieszczają jako wiadomość, a wiadomością nie jest. Rzecz jest tak wymyślona, by nie zawierała żadnej treści. Ma służyć jedynie kliknięciu przez nas w tekst - mówi Piotr Sutowicz.
Co niesie za sobą takie konsumpcyjne podejście mediów? Posłuchajcie!