(Za)krótko: Clickbait – medialne pułapki a prognoza pogody

2023/05/4
Sutowicz za krotko v2
Grafika Mariusz Huk

Dla niektórych ten w tym roku bardzo długi "weekend" majowy wciąż trwa. Piotr Sutowicz przewiduje pogodę: "Jak na świętego Prota jest pogoda albo słota, to na świętego Nikodyma jest deszcz albo go nima". O clickbaitach i informacjach wyssanych z palca w nowym odcinku (Za)krótko.

W majówkę to, co szczególnie interesuje Polaków, to prognoza pogody - czy podniesiony wręcz do narodowej świętości grill się odbędzie, czy też nie. Nowy felieton z serii "(Za)krótko" nie o tym jednak traktuje. Temat majówkowej pogody posłużył za punkt wyjścia do tematu istotnego.

Pogoda jest dobrym przykładem na to, jak działa clickbait - coś co media zamieszczają jako wiadomość, a wiadomością nie jest. Rzecz jest tak wymyślona, by nie zawierała żadnej treści. Ma służyć jedynie kliknięciu przez nas w tekst - mówi Piotr Sutowicz.

Co niesie za sobą takie konsumpcyjne podejście mediów? Posłuchajcie!

 
/ab
CCH 4989 2 kwadrat

Piotr Sutowicz

Historyk, zastępca redaktora naczelnego, członek Katolickiego Stowarzyszenia „Civitas Christiana”.

Zobacz inne artykuły o podobnej tematyce
Kliknij w dowolny hashtag aby przeczytać więcej

#media #media społecznościowe #sutowicz
© Civitas Christiana 2024. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie: Symbioza.net
Strona może wykorzysywać pliki cookies w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych.
Warunki przechowywania i dostępu do cookies opisaliśmy w Polityce prywatności. Więcej