Z archiwum

SZKOLNICTWO WYŻSZE OBNIŻA LOTY
2013/7/5

Adam Wątróbski Zmiana warunków życia w Polsce po 1989 r. objęła wśród innych dziedzin również obszar szkolnictwa wyższego

SKĄD TA AGRESJA?
2013/7/5

Alicja Dołowska Rodzice boją się w szkołach publicznych nie tyle niższego poziomu nauczania, co przede wszystkim agresji rówieśników wobec swoich dzieci

WOŁANIE O PODSTAWĘ I SYSTEM EDUKACJI
2013/7/5

Łukasz Kudlicki Edukacja i nauka, obok jakości prawa i instytucji publicznych, przesądza o tym, czy państwo może rywalizować z międzynarodową konkurencją, czy staje się tanią siłą roboczą

DOKĄD ZMIERZA POLSKA SZKOŁA?
2013/7/5

Piotr Koryś W Polsce niepubliczne szkolnictwo nie jest odpowiedzią na potrzeby rynku edukacyjnego, ani na potrzeby polskiej oświaty stojącej przed trudnymi wyzwaniami

HISTORIA TO BUJDA?
2013/7/5

Mateusz Gmiterek Podejrzewam, że pomysłodawcom minimalizacji historii chodziło o powtarzaną wielokrotnie „mądrość”, że współczesny świat potrzebuje specjalistów   Jeszcze nie tak dawno byliśmy świadkami zjawiska zaistniałego w Polsce pierwszy raz po 1989 …

O JAKOŚCI SPOŁECZEŃSTWA ŚWIADCZY EDUKACJA
2013/7/5

Krzysztof Tarnowski Czy ludzie mają się stać w przyszłości jedynie sprawnymi narzędziami w rękach rządzących, organizmów gospodarczych, czy powinni stanowić potencjał niezależnych indywidualności o jak najwyższym intelekcie, świadomości narodowej i kreaty…

SPÓR O KSZTAŁT POLSKOŚCI
2013/7/5

Alicja Dołowska Porównując szkołę w okresie PRL -u i dziś, widzimy, że przedmiotami najbardziej poddawanymi naciskom ideologicznym były i są historia i język polski

NADZIEJA MIMO KRYZYSU
2013/7/5

Z profesorem Andrzejem Waśko rozmawia Łukasz Kudlicki     Prof. Andrzej Waśko: Dzisiejsza młodzież ma mnóstwo informacji. Ale informacje nie są tym samym, co wiedza Fot. Dominik Różański Z profesorem Andrzejem Waśko z Uniwersytetu Jagiellońskiego, badacze…

DOKĄD ZMIERZA POLSKA OŚWIATA?
2013/7/5

Paweł Borkowski Na jakość i funkcjonowanie polskiej oświaty składa się system organizacyjny, treści programowe i czynnik ludzki. Analiza tych elementów prowadzi do wniosków krytycznych   Odpowiedź na takie pytanie jest albo łatwa, albo trudna. Łatwa, poni…

EDUKACJĘ POLAKÓW UJĘTO W CUDZYSŁÓW
2013/7/5

Z Aleksanderem Nalaskowskim, pedagogiem, profesorem Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu rozmawia Petar Petrović     W jednym z wywiadów powiedział pan profesor, że „tego, co zrobiła Platforma Obywatelska z edukacją, nie wybaczę nigdy”. Czy z polską …

© Civitas Christiana 2024. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Projekt i wykonanie: Symbioza.net
Strona może wykorzysywać pliki cookies w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych.
Warunki przechowywania i dostępu do cookies opisaliśmy w Polityce prywatności. Więcej